Język Polski.....

Ostatnio zacząłem podziwiać prof.  Jerzego Bralczyka. Występował on w kilku kampaniach społecznych min. "Język Polski jest  Ą-Ę", która miała na celu zwrócić uwagę na używanie polskich znaków (chociaż być może niezbyt skuteczna, dlatego że w telefonach z polską klawiaturą CZASAMI nie ma polskich znaków) oraz kampanię mającą na celu zapobiec wysokim rachunkom za prąd.

 Dlaczego o tym piszę?

Otóż, jak widzę Profesora w TVN 24 i w wielu innych kanałach lub programach informacyjnych, to często mu zazdroszczę, że potrafi uzasadnić swoje stanowisko. Mam (głównie na Języku Polskim i Historii) właśnie takie zadania typu "Czy zgadzasz się z powyższym tekstem? Uzasadnij swoje stanowisko". I dosyć często piszę jak pierwszoklasista (nie będę wam o tym opowiadał, gdyż sami pewnie wiecie, a jeżeli nie, to się popytajcie rodziców).

Ja osobiście zdaję sobie z tego sprawę, że umiejętność ładnego i poprawnego mówienia nie pojawi się sama, więc muszę się tego uczyć. Pomóc mi może w tym:
- Pisanie i czytanie różnych wpisów na blogach
- Czytanie różnych książek
- Słuchać wypowiedzi znanych językoznawców, nie dziennikarzy*

Sądzę, że będę starał się uzasadniać swoje stanowiska. Tym bardziej, że zaniedbuję czytanie książek i pisanie wpisów. No, ale jeżeli chcę posiadać takie umiejętności, jakie ma prof. Bralczyk, to nie ma chyba innego wyjścia?.....

Ps. Jeżeli nie wiecie, dlaczego mnie nie było na blogu, zajrzyjcie do mojego poprzedniego wpisu
Tam wszystko wam wyjaśnię..



 * Użytkownik 17skotana właśnie się często skarży na polityków i dziennikarzy, że nie potrafią uzasadniać swego stanowiska i dosyć często mówią "e,e...,e,....e......y.....y...y...y..", jakby załatwiali swoje potrzeby fizjologiczne.....

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Moje dzieła